Atenció al públic:

8h - 13h / 15h - 17h

C/ Carme, 16

08271 Artés

938 305 212

a8000220@xtec.cat

ALIMENTACIÓ MEDITERRÀNIA, LA MÉS SANA!

L’alimentació i l’estil de vida dels nens i adolescents són aspectes molt importants pel correcte creixement i desenvolupament així com per a la prevenció de malalties cròniques, tant a curt com a llarg termini.
Ambdós conceptes són clau per l’èxit de la salut futura en l’adult tenint en compte que són factors que s’han de començar a casa en el sí de la família i tenir continuïtat a l’escola (al menjador, a l’aula, al pati…), sent primordial
realitzar un treball conjunt entre l’escola i la família. El que s’aprèn de petit ja no s’oblida, per tant, els hàbits alimentaris s’adquireixen des de la infància, fent que sigui tan important que els nens aprenguin a menjar d’una manera sana, equilibrada i variada en edat primerenca, amb l’objectiu de mantenir dit costums en la resta d’etapes de la vida.
El característic estil de vida del Mediterrani, considerat un dels més saludables del món, amb una alimentació rica en productes d’origen vegetal, juntament amb la pràctica regular d’activitat física, afavorida per un clima agradable al llarg de tot l’any, ha propiciat la longevitat dels seus habitants amb una bona qualitat de vida. Avui en dia però, i degut a fenòmens com la globalització, les llargues jornades laborals que obliguen a menjar fora de casa i a comprar plats precuinats i la publicitat d’aliments altament energètics han contribuït a allunyar-se de l’estil de vida Mediterrani
tradicional.

Les 10 claus de la dieta Mediterrània

  1. Utilitzar l’oli d’oliva tant per cuinar com per amanir.
  2. Assegurar el consum diari de fruita, verdura i hortalisses, fruits de closca i setmanalment de llegums.
  3. Menjar aliments a base de cereals cada dia, alternant-ne els refinats amb els integrals.
  4. Garantir el consum de productes frescos i locals ja que són els més adequats.
  5. Consumir diàriament productes làctics, llet, iogurt i formatge.
  6. Moderar el consum de carn vermella enfront el de carn blanca i molt ocasionalment prendre embotits.
  7. Potenciar el consum de peix i ous setmanalment en funció de l’edat.
  8. La fruita fresca ha de ser els postres habituals i puntualment postres dolços (natilles, flam, gelat…) o pastissos casolans.
  9. L’aigua ha de ser la beguda per excel·lència: és la més sana!
  10. Realitzar activitat física tots els dies és tan important com menjar adequadament.

https://www.actiweb.es/ampaelpalau/archivo4.pdf

ÚLTIMES NOTÍCIES

 
Demana informació
 
Si vols rebre informació, nosaltres ens posem
en contacte amb tu i t’assessorem en el que necessitis.
 

Segueix-nos a